Gremo na lepš

Luang Namtha in džungla

Po dobrem spancu in dnevu počitka sva si uredila izlet v tropski gozd. Vse agencije so skoraj ena ob drugi na ulici. Problem je, da je strošek odvisen od števila oseb, sezona ni še ta prava, tako da ni tako enostavno ugotoviti, s katero agencijo iti, da bi se izšlo ugodno in solidno. Mislim, da sva sprejela pravo odločitev, ko sva šla z Laos Discovery, 1 dan treking & 1 dan kajaking. Morali bi iti štirje, ampak je drugi par zaradi bolezni odpovedal. Naju pa je zelo skrbelo vreme, saj je celo noč pred trekingom padal dež. Če so ulice povsem blatne, kaj bo šele v gozdu? No, izkazalo se je, da ni hudega, ker je bilo prej dalj časa suho. Imela sva super vodiča z zelo solidnim znanjem angleščine, ki nama je pokazal različna zdravilna drevesa, tudi tiger balm tree in za kosilo pripravil jed, ki smo jo zjutraj kupili na tržnici. Podlaga banani listi, potem obvezen sticky rice (brez tega praktično ni obroka v džungli ali vasi) in laab (zelenjava in na male koščke narezano meso). Pa seveda čili, za naju malo, za njih veliko. Pot je trajala ene 6 ur s pavzami. Živali razen pijavk in žuželk nismo videli. Zato pa je mogočen sam tropski pragozd.

Prespali smo v vasi, ki je odrezana od civilizacije, čeprav imajo baje zadnje leto pot, po kateri se ob dobrih vremenskih razmerah da iti z motorjem. Tekoča voda je. Elektrike ni, se pa najde kje kakšna fotocelico za luč. Načeloma pa, ko je tema, je tema. Za umivanje je reka (Nam Ha), ali posodica, s katero se polivaš iz soda (mrzla voda seveda). Hiške so iz lesa in dvignjene od tal zaradi vode. Spodaj imajo spravljen les, služi pa tudi kot zavetje pred dežjem za domače živali. Se pa vse živali prosto sprehajajo po vasi, razen večjih prašičev.

Po večerji nama je vodič razložil tudi njihovo verovanje – animalizem. Verjamejo v duhove reke, neviht ipd. Duhovi so med nami in sedijo z nami. Če jih užališ, ti lahko pošljejo bolezen oz. povzročajo težave. Tu pride na vrsto vaški šaman, ki odredi daritev, ki bo pomirila duhove. Daruje se del živali, ostalo se poje. Tudi pred obrokom se vedno en mali del vrže stran oz. daruje. Šaman lahko postane kdorkoli, tako da gre za kak mesec v džunglo z obstoječim šamanom. Po vrnitvi mora, da postane šaman ubiti enega os svojih članov družine. Duhovi mu dajo nekakšen znak npr. ob poti najde neko palico oz. kaj drugega, kar je odvrgel član družine, nato to preseka in s tem sproži uboj. Ko pride nazaj v vas, poizve, čigava je bila tista reč. Ta oseba potem umre preko tega uroka.

Za spanje imaš možnost ecolodge (hiška v vasi za turiste) ali homestay (spanje pri družini). Za vas je boljši ecolodge, ker gre potem denar vsem v vasi in ne le eni družini.

Ponoči je zopet padal dež, ki se je do jutra umiril. Po zajtrku (omleta, sticky riž in kava) smo se odpravili s kajaki po reki Nam Ha (boljša izbira od Nam Tha, ker imaš tropski gozd na obeh straneh reke). Dobila sva vsak svoj rešilni jopič in čelado ter kajak za 2 osebi. Vse skupaj zelo lepo in nudi drugačno doživetje od trekinga, saj vidiš džunglo še iz druge perspektive, a po drugi strani številne brzice niso tako enostavne. Trikrat pristal v vodi (brez neoprena, v kratkih hlačah in jakni, kar ni ravno prijetno) in dobil praske od trnjev, tudi kakšna modrica se najde, a na srečo nič hujšega. Na koncu sva že zelo dobro navigirala čez brzice, ti pa srce vedno malo hitreje utripa, ko greš čez 😉 Po poti smo obiskali še dve vasi in imeli kosilo v naravi ob bregu. Vsekakor zelo zanimiva izkušnja.

Po vrnitvi v civilizacijo pa sva si privoščila malo zahodne hrane, saj je bil lepljiv riž trikrat dnevno vseeno preveč za najin okus – tako sva za večerjo pristala na pici in pivu, vse skupaj pa sva poplaknila z Lao Lao (happy water, srečno vodo), lokalnim viskijem, da slučajno ne bi imela kakih želodčnih težav… Sedaj pa naju čaka pranje in sušenje vseh oblačil in nato pot naprej proti Nong Khiaw.

Kaj se še da počet tukaj? Treking in spanje v džungli v lastnoročno narejenem “kampu” oz. zavetišču. Večdnevni treking, kajaking ali mešanica vsega. Obiski vasi z motorjem ali kolesom.

Namig oz. izkušnja: nikoli ne računaj, da bo tvoj telefon vedno delal. Torej ne imej pin številk in podobnih pomembnih informacij samo v telefonu. Pred dnevi se je Karmen telefon sam od sebe sesul in je sedaj neuporaben. Meni pa je že naslednje jutro (tema) v polbudnem stanju zletel iz rok, ker sem pozabil, da se polni. Dela še, a zaslon ni ravno v najboljšem stanju.